2022 har bjudit på många utmaningar såväl som framgångar. 

När världen är i gungning och priserna skenar, är det lätt att låta rädslan ta över.

Under året som gått har vi fått fortsatt förtroende från våra kunder och lyckats visa att vi kan uppnå goda resultat – trots krisår. 

Till exempel har vi lyckats dubblera antalet ansökningar till vår kunds utbildning (en ökning från 382 till 749).

Nyckeln? 

🌟 En stark vilja
🌟 Ett djupt engagemang
🌟 Och ett mod att tänka nytt

+

Alla i teamet har gjort det de tycker är allra roligast (= det de också är bäst på). Inget annat. 

För vad är ett företagande värt om du inte har medarbetare som trivs? 🤍

Med stor tacksamhet går vi nu in i ett nytt företagsår. 

Nyfiken på att följa vår resa? Skriv upp dig på e-postlistan 💁🏼‍♀️

Men nu återstår inget annat än att tacka och buga för 2022 och önska ett Gott nytt år!🥂


Sökmotoroptimering (SEO)

 

+33,86% ökning i organisk trafik

Sedan vi påbörjade vårt optimeringsarbete med hemsidan i augusti 2023 har den organiska trafiken ökat med 33,86%.

 

organisk trafik

Grafen ovan visar den historiska ökningen av organisk trafik från april 2023 fram till september 2023.

Ökad synlighet på 47 av 83 sökord

På bara tre veckor har vi fått en ökad synlighet på 47 av 83 sökord

Period: 20 augusti – 10 september

ökad synlighet seo

Exempel på sökord som ökat i placeringar:

sökord som ökat i placeringar

Flera av sökorden är direkt kopplade till ”bygga stenhus” och ”rita hus” vilket har en stark relevans till företagets verksamhet och tjänster.

Hur stor skillnad gör en ökning i organiska placeringar?


Siffrorna nedan visar hur stor skillnad i klick till hemsidan (besökstrafik) en ökning i organiska placeringar ger.

placeringar på google

Enligt användarbeteendet (vilka sökresultat användare är mest benägna att klicka på), finns det ett stort värde att öka i placeringar, särskilt om man lyckas klättra mellan placering 7 och 3 då en ökning i dessa placeringar ger störst effekt på trafikmängden (= antal klick till hemsidan från sökresultatet på Google).

Vårt sökord ”stenhus modeller” har till exempel ökat från placering 5 till 3 och ”bygg stenhus” har ökat från placering 7 till 5.


Störst synlighet bland konkurrenterna

Vi har ökat vår synlighet (+9,15%) mest jämfört med övriga aktörer och har nu bäst synlighet för våra 83 utvalda sökord (de sökord som är viktiga och relevanta för achoice.se).

synlighet konkurrenter
Flest sökord i topp 10 jämfört med konkurrenterna

Vi har en synlighet på 31 sökord i Googles topp 10 resultat och närmsta konkurrent (dast.se) har endast en synlighet på 10 st sökord.

jämförelse av topp 10 sökord

Display- & remarketing kampanj

display och remarketing kampanj resultat

Vi har riktat animerade bildannonser på strategiskt utvalda sidor som: hemnytt.com, byggahus.se med flera för att stärka exponeringen av varumärket till en liten peng samt locka tillbaka gamla besökare till hemsidan (remarketing).

Efter cirka en månads tid har kampanjen resulterat i så mycket som 180 000 exponeringar och 457 klick – till en nätt summa på 1600 kr. Genomsnittliga CPC ligger på låga 3,59 kr. Det har gett oss gott om varumärkesexponering till en låg peng.

Exempel på animerade bildannonser i display- och remarketing kampanjen:

Hej!

Sandra här! Med en bakgrund som journalist är det skrivna ordet min största passion. I rollen som digital strateg och SEO-konsult hjälper jag företag att bli det självklara valet och attrahera kunder regelbundet, idag och på sikt. Vill du sticka ut från mängden, driva mer engagemang och ha ett verkligt inflytande på människor och omvärlden? Läs mer om mina tjänster eller ta kontakt för att se hur vi bäst kan samarbeta.

Senaste inläggen

Kategorier

Nyhetsbrev

Vill du följa vår resa och bli först att få reda på det senaste? Skriv upp dig på vår e-postlista.